tisdag, mars 25, 2008

bröllopstårta!

Det är lustigt hur jag verkligen inte gör någonting de dagar jag är hemma själv.
Sitter mest vid datorn och har idag surfat runt på en hel del tårt-sidor för att hitta förslag och inspiration till Pia och Antes bröllopstårta.

Mitt i allt surfande så kom jag på en alldeles strålande idé om jag får säga det själv. Anton fyller ju nämligen 25 år om precis en månad, och varför då inte göra en mindre version av den kommande bröllopstårtan redan då?


Kommer nämligen att använda mig av sockerpasta för första gången och då kan det ju vara klokt att testa det innan och se om jag tagit mig vatten över huvudet.


Jag kommer dock inte att göra den i samma form eller med samma dekoration men jag behöver nog se så att fyllningen blir bra samt att jag bemästrar sockerpasta-arbetet :)
Måste höra mig för med brudparet om fyllningen jag tänkt mig låter passande...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kommer den att se ut så där som på fotot, då blir den ju jättetjusig! :)

Kram mamma

Anonym sa...

Men herrejösses vad du tar i!

För våran del duger det med en vanlig gräddtårta ju :)))

Men den på bilden var riktigt tjusig och jag är alldeles övertygad om att det kommer att bli perfekt vad du än väljer att göra :-))

Kram!