onsdag, mars 19, 2008

slut

Sitter på jobbet och försöker varva ner.
När jag idag kom hit 20 minuter före jag egentligen började så fick jag snart veta att 2 av de 3 vikarier jag skulle jobba med under de ordinaries storträff är sjuka, samt att en 3:e person som skulle komma för att jobba kväll också är sjuk.
På nåt sätt har det löst sig men jag är trött och slut och sönderstressad. Har arbetat varje storträff under ett år nu och oftast är det jag som måste agera huvudansvarig och den som tar på sig att lösa alla problem som brukar uppstå.
Har verkligen försökt på sistone att inte ta på mig för mycket ansvar, att inte bry mig om allas problem och att strunta i saker och ting precis som alla andra. Men min oro över att ingen annan ska lösa problemen brukar få mig att engagera mig ändå. Ibland lutar jag mig dock tillbaka helt enkelt för att jag inte orkar vara så jäkla medveten om allting som händer runt omkring mig...

Tack och lov så åker jag imorgon ner på min lilla semester i Uppsala :)

Efter påsk så blir det att bl a föreläsa i en ungdomsklass (omvårdnadsprogrammet) för första gången. Känns extra nervöst eftersom jag kommer att måsta lägga upp min berättelse annorlunda nu när målgruppen är framförallt tjejer.
Någon vecka senare kommer jag att tala i en vuxenklass igen, och för första gången på Skeria dit OP/vux-programmet nu flyttat.

På tal om flytt så drog jag igår med Anton på en visning, men stället kändes litet och vi spanar vidare.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du behöver verkligen varva ner från allt jobb nu. Hoppas att du får det mysigt i Uppsala och hälsa Ida från mig.

Glad påsk till er alla!

Kram mamma