söndag, mars 30, 2008

Anton

Gick igenom mina första möten med Anton som jag skrivit om i bloggen...

Söndag 20 nov 2005
Gårdagen var jätteskoj. En kompis till Krille som bor bara ett par hus ifrån mig hade fest och vi var där hela kvällen, blev aldrig Station 8.
Någon kände på mina biceps och fick för sig att jag skulle orka häva mig själv upp hållandes i en stång i taket. Gick skitdåligt och slutade med att jag tappade greppet och ramlade på en kille.Stången var ovanför en dörröppning och nedanför fanns en list som jag lyckades landa med ena foten på.
Fick skitont och idag är jag blå-svart under foten och har svårt att gå eftersom det är just under tåraden där man trycker ifrån när man går.

Skyltsöndag nov 27 2005
Fick åka bil med Ida idag. Först ffikade vi uppe på Citykompaniet (jag lussebulle och kaffe) och sedan gick vi runt lite bland folket. Hann träffa mamma just innan hon slutade sälja vid ett stånd, och så gick vi in på Vintergatan för att få gratis glögg. Där råkade vi på Anton och Lars, ett par vänner till först och främst Krille som även jag nu lärt känna. Båda två bor här på Sjungande vilket är perfekt eftersom de båda är riktigt trevliga att ha att göra med.
Vi drack vår glögg och så skjutsade Ida hem mig och Lars, som bara bor ett par hus ifrån mig-

Tisdag 6 dec 2005
Varit hos Ida ikväll, sett Amelie och 100 höjdare.
Imorgon kväll ska vi och åka i nån pulkbacke. Ska höra om Lars och Anton här ifrån Sjungande vill följa med.

Torsdag 22 dec 2005
Nu håller jag på att försöka övertala mina nya vänner Anthon och Lars här på Sjungande att fara och åka i en pulkbacke med mig ikväll. Pratade först med Ida om det men hon och krille skulle ha mysigt ihop. Jag vill dock hitta på nåt iallafall, så.... *Hoppas*

Söndag 15 januari 2006
Nu ska jag klä på mig för att ta mig ut till OK-backen och åka stjärtlapp med Anthon. Blir nog skoj och skönt.
***
Nu har jag, Anton och Lars varit på Kvantum och handlat. Ska nog lägga mig en stund om jag ska orka med film hos Ida senare.

Söndag 22 jan 2006
Ska få låna pengar av Anton och så ska jag följa med honom och Lars för att se Narnia ikväll. Det blir skoj....

Torsdag 26 jan 2006
Nåväl, fick lunch hos syster, gick in till stan, förbi bror min där Jenny bjöd på fika och trevligt sällskap med söta barn. Några timmar senare gick jag resterande vägen hem, en snabbis förbi Anton för att höra om han och Lars kanske ville vara med mig på kvällen. Ytterligare några timmar senare blev det film, Jason vs Freddy (eller tvärtom) hemma hos Anton och jag fick glass med flera olika såser och strössel.

Måndag 30 jan 2006
Igår frågade Anton om jag behövde handla, och även om det inte var nåt speciellt jag behövde så sa jag att jag kunde följa med. Så idag ringde han, vi körde till Kvantum, blev mer inhandlat för mig än vad jag hade trott. Följde sedan med honom hem och åt min lunch där, försökte mig på lite tv-spel och sen körde vi och hämtade Ida.
Har aldrig åkt i Vitbergsbacken förr, och den var brantare än vad jag trott. Vi gick bara upp för första backen och åkte några gånger. För mig gick det nog bäst, kanske för att jag åkte på min stjärtlapp vilket alltid får det att gå superfort.
Efter bara nån halvtimme eller så åkte vi hem igen.
Sov ett par timmar, åt mat från igår, gick över till Anton igen och påbörjade vårt Fredag den 13e-tittande med att se första filmen tillsammans med Lars.
Mycket skoj att ha lärt känna så fina och lättsamma människor som dessutom bor på samma område.

Onsdag 1 feb 2006
Skäms över den här dagen. Har inte gjort mycket. Sovit, gjort pannkakor, sett del 3 och 4 av Fredagen den 13e med Lars och Anton. Skulle egentligen på torpet men jag orkade faktiskt inte. Trött trött...

Söndag 5 feb 2006
Sett film hos Anton hela kvällen, först Napoleon Dynamite, igen, och så Critters 1. Efter den kom Lars förbi och tillsammans avrundade vi kvällen med Independence Day.

Måndag 6 feb 2006
Såhär kan det gå när man är sjukskriven och hemma hela dagarna...Kvällen började nämligen för 12 timmar sedan, då jag, Anton, Lars och Linnea såg Fredag den 13e del 6,7 och 8. Efter det var jag ensam kvar hos Anton och vi såg Critters 2 och Candyman 2. Värsta skräcknatten med andra ord. Sedan blev det att bara sitta och prata i 4 timmar; mycket trevligt.
Kände mig som en svikare som till slut vek in årorna, men det är trots allt en dag imorgon också.

Ytterligare kvällar mellan dessa dagar skrev jag om att ha sett film med Anton och Lars.

Fredag 10 feb 2006
Vid 19.00 tog jag mina första simtag för kvällen på Edda och efter bara några meter skrämdes jag smått av att någon genom att rätt och slätt korsa min väg. Chockad blev jag iallafall när det var Anton, tätt följd av Lars.
Simmade några längder iallafall, Linnea kom dit efter ett tag och så kastade vi lite boll. En bubbeltid och sen cykla hem igen.
Sett film med kvällens tidigare vänner och ska förhoppningsvis strax lägga mig.

Lördag 11 feb 2006
Tjaa. Dagen har varit upp och ner av olika anledningar. Först lite TV-spel, sedan pizza på Mamma Mia med Anton, Lars och Linnéa. Kvällen skulle gentligen ha spenderats med grillning och stjärtlapp uppe på Vitberget men så blev det inte.
Såg istället en film och ett par magikerprogram.Jag har hamnat i en sak som inte alls var meningen. Känns fruktansvärt jobbigt, men för mig är det lätt jämfört med hur det är för andra.
Hemskt att en bra sak kan bli så dålig.

Söndag 12 feb 2006
Lars fixade iallafall skjuts åt oss in till stan där vi satte oss på O'learys och drack öl. Efter nån timme blev det skjuts hem igen och så gick vi till Anton som då kommit hem från Umeå.
Myyyyys.
För det är jag och han nu, och det känns mycket bra.

Inga kommentarer: