fredag, september 07, 2007

vännerna o julen


Blev ingen 3:a på Mobacken. För trots att det var nåt av det finaste jag beskådat i lägenhetsväg; så var det trots allt endast en 3:a.
När vi bestämde oss för att köpa istället för att hyra, så bestämde vi oss även för att inte köpa något mindre än en 4:a, lägenhet eller hus.
Men men, vårt kommer nog :)

Skulle egentligen ha fått träffa Ida idag men hon har gått och fått sig en förkylning och kände sig inte alls pigg. Så istället blir det nog att umgås med Lars o Jeffe. Anton är borta för kvällen.
Men som ett litet plåster på såren för att jag inte fick träffa Ida idag, så sprang jag på Laila med kille på stan, så imorgon ska vi ut och ta nån öl.
Ganska häftigt tycker jag, att min äldsta vän Laila faktiskt jobbar som dykinstruktör. Synd bara att hon inte hittat hem till Skellefteå igen bara :) Och tänk er även, att min allra bästa vän, Ida, är socionom. Den bästa dessutom :D
Titlar hit och titlar dit; en dag ska jag förhoppningsvis även vara stolt över min...

Nu ska jag göra mig en drink, trots att jag jobbar imorgon, och lägga mig i ett kokande hett bad. Och så ska jag höja volymen på julmusiken som började spelas imorse. Visst, det är början av september, men i vanliga fall brukar jag starta i början av augusti. Glögg har jag oxå hunnit med :D
Längtar sååå till julen. Antar att den blir till att spendera utan Anton men med min egen familj. Förra julen var vi i Nyliden men då var alla syskon på annat håll, så jag förstår att han vill vara där även i år, framförallt när det kommer att vara med 3 små syskonbarn. Och jag antar att jag klarar mig...
Jag har ju egna syskonbarn :D


hmm... vi aknske inte har dom i år?

1 kommentar:

Anonym sa...

Tyvärr är det jul utan de små i år :(

// Syster Yster