fredag, september 14, 2007

julångest och arbete

Ledig idag; bra med tanke på att jag jobbar de kommande 7 dagarna. Till min stora glädje så har jag nämligen fått ytterligare 2 veckors arbete framför mig.
Kanske blir att köpa julklappar i år :P
Å andra sidan vet jag inte om det blir så mycket till jul för mig. Kommer säkert att få jobba, vilket inte bara skulle lätta på den ekonomiska bördan utan även dilemmat över var jag ska fira jul.Vill ju så gärna fira med Anton och alla bebisar i Nyliden (om inte Johanna går över tiden :P), men samtidigt vill jag såklart vara med min egen familj, även om det blir utan Anton och syskonbarnen :(
Men men, det är långt kvar.. Eller?

Idag har jag iallafall inte tagit det lugnt bara för att jag varit ledig.Har tvättat 6 maskiner, burit ner sommarkläder och dylikt i källaren, lagt ut några saker på Tradera, samt att jag mitt i allt har hunnit se en film :)
Nu ska jag renbädda och vila i väntan på älsklingen.

Han är den finaste. Kärleken.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du får göra en "mamma Birgitta". Passa på att tjäna en extra slant och till jul är det ju oftast lugnare på jobbet. Ganska mysigt faktiskt. Ifall inget oförutsett händer förstås. Vi får kramas och rå om varandra lite senare bara. :)