tisdag, april 10, 2007

glad i hågen eller vad man nu säger

Hade en jättetrevlig kväll med Laila och hennes kille, men kvällen blev inte allt för sen då jag skulle upp och jobba.
För er som inte vet så innebär ett hemtjänstarbete bl a det här; antingen tokmycket att göra och ett enormt stressande mellan de äldre, eller en fruktansvärd tristess av att inte ha något att göra i nån timme.

Igår kändes det iallafall som att vi inte hade tillräckligt att göra..
Men men, jag klagar egentligen inte, skönt med lite omväxling :)

Tog mig iallafall hem på eftermiddagen och sedan kom Lina och Peter och hämtade oss för att äta middag i Nyliden. Årets första grillning!
Kan ha varit det godaste kött jag någonsin ätit :P Blev lite vin och en hel del prat, för att sedan åka hem och sova.
Idag börjar jag inte förrän 16 men ska träffa Ida som vill bjuda på fika innan hon åker hem imorgon.

Steg upp just innan 5 och känner nu för att lägga mig igen. Det positiva med att stiga upp så tidigt är att Anton faktiskt stiger upp direkt när alarmet går för att se varför jag inte ligger i sängen. Annars förlitar han sig på att jag väcker hononom när alarmet ringer igen för femtielfte gången.
Så, en mysig stund på morgonen med ens käre kan inte annat än förgylla dagen :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja det är så man säger och på bilden ser verkligen ut att trivas. :)
Det är bara att ta tillvara de där andningshålen i hemtjänsten. Annars skulle man inte orka.

Kram