tisdag, december 19, 2006

laila, julklappar o undersköterska

Igår blev det yoga; jätteskönt. Ett par ärenden på stan och sen hem för att ta det lugnt med Anton; Lars kom förbi på kvällen och såg film.


Anton kände sig dålig idag och stannade hemma; själv tog jag mig ner på stan igen och gick omkring i 3 timmar för att hitta julklappar åt framförallt Hilda. Har i år bara köpt åt syskonbarnen, Anton och Ida, men i o m att vi är så få som firar ihop i Nyliden så blir det att byta med Hilda oxå. Svårare än vad man kan tro egentligen att hitta saker åt nån som snart kommer att lämna boet :S


Fick igår julkort från Laila, min äldsta vän som blev dagbarn hos mamma när jag bara var 1 år. På kvällen ringde hon dessutom; hon bor numer ihop med en kille i Lycksele men kommer hem nu över jul, så jag bjöd över henne på middag på torsdag. Ska bli jättetrevligt!


Just det; nu är det klart att jag innan sommaren är färdigutbildad undersköterska, om jag sköter studierna dvs :P Fick papper på det idag så nu är det bara att söka studielån. Huvva...Nåväl, skönt att få avsluta det kapitlet iallafall, förhoppningsvis får jag jobb direkt oxå så jag slipper leva på Antons pengar.


Förstår mig verkligen inte på systemet :S

1 kommentar:

Anonym sa...

Börjar med att önska en GOD JUL.
Kommer att återkomma på undran du hade till mig om det där med körsång.
Håller alla tummat att du har din examen till sommaren.