måndag, maj 15, 2006

Lyckseleäventyret

På lördag morgon började resan mot Lycksele. Lite svårt att hitta till självaste Trollbacken men väl där möttes vi upp av andra som redan kommit samt Frank Larsen (RobinsonKents son) som skulle komma att leda oss hela dagen. Efter ytterligare ett tag körde Lina och Peter, han vi alla var där för, upp på gården. Han blev glatt överraskade av det 30-talet människor som kommit dit för hans skull.
Sedan blev det souvas eller kebab (vet inte vad det var förrutom gott:) ute vid en brasa, lite prat mm. Peter tog sedan steget ut på vattenhinderbanan men drattade i ganska snabbt.
Efter det började tävlingarna. Var faktiskt mer delaktig än vad jag hade trott att jag skulle vara; och det var skitkul!! Mellan ett par av tävlingarna fick vi köra fyrhjuling runt en sträcka i skogen några gånger. Första gången jag körde fyrhjuling och banan var ganska guppig, tvärsvängig och lerig; och det var skitkul!! Efter det blev det fler lekar, några som blev rejält blöta i vattenhinderbanan som jag aldrig testade på, pilkastning, jag hoppade en hel del studsmatta och körde mig slut i ett "slå en boll i ett snöre runt en hög pinne"-spel mot Hilda, Antons lillasyster.

Till middag fick vi plocka på oss ren-, älg- och fläskfilé som vi var och en gick ut och stekte på glödheta stenar. Till det fanns det potatisgratäng, bearnaisesås, vitlökssås, sallad mm. Efterrätten bestod av gräddglass och hjortronpaj. Allt var såååååå gott!

Drack lite öl och var väl lite på lyset när jag och Anton åkte hem med Lina och Peter. Och trött var jag. Så körde vi på en ganska stor fågel, kanske en orre, som kom från ingenstans. Jag har aldrig varit med om att köra på ett djur och lite tagen blev jag nog; det såg inte alls trevligt ut.
Till slut var vi hemma, slut i kroppen och knoppen och somnade gott.

Igår spenderades dagen med träningsvärk som sitter i även idag. Jag tog mig till Fredrik och Jenny en stund på eftermiddagen eftersom Milla fyllde 1 år. Väl hemma igen blev det tacos hos Anton; gott! Var planer för bio men istället tar vi den i helgen eller så och ser Da Vinci Koden som jag väntat på i över 1 år nu.

Helgen var mycket bra :D

1 kommentar:

Anonym sa...

Så roligt ni vekar ha haft i helgen! Kul!
Marta o Ola kommer upp på lördag bara över dagen. Hoppas att ni kan komma då.

Kram, mamma