tisdag, november 22, 2011

Min store kille!

Jag inser att jag inte hunnit skriva om Elliotts kväll med systeryster, eller rättare sagt min och Antons date med middag och bio. Kort och gott så var maten supergod och filmen superbra, och Elliott sov utomordentligt den natten också så syster gjorde nog ett riktigt bra jobb! :D

Igår var vi på 6-månaderskoll och vaccinering på BVC.
Han vägde 7180 gr och var 66 cm lång vilket såg bra ut. (Har med andra ord dubblat sin vikt sedan födseln, och följer nästan exakt sin pappa i samma ålder)
Läkaren hade heller inga anmärkningar mer än att han verkade väldigt stark när hon drog upp honom i armarna.
Vaccineringen gick också bra om än han var lite mer otröstlig denna gång än sist. Inte lika lättdistraherad efteråt. Men så snart tårarna var torkade så var han superglad igen och bevisade både att han jollrar och rullar runt :)

I går kväll, efter att han sovit en timme och började stånka på, så insåg jag dock att han bajsat och var tvungen att plocka upp honom. Och så började den jobbiga delen...
Först så glad trots lite feber, men då han ju egentligen skulle sova så började han snart gnälla och blev så småningom otröstlig när han skulle sövas om. Tänkte att han kanske skulle sova bättre bredvid mig, men det slutade med att jag la honom i sin egen säng igen och gungade honom till sömns med Brio-tassarna. Tur för dom!



Idag har vi haft en mysig hemmadag då jag satt upp julgardiner i köket, tvättat och satt i ordning den nya adventsljusstaken. Tyckte siffrorna var så fina, men jag insåg vid montering att de måste sättas längre ner sedan när ljusen brunnit ner en bit, och då syns de väl knappt? Får kanske ställa dom framför ljusen framöver.

Elliott har lite feber även idag, över 38 trots alvedon i morse, men mer än en hel del gnäll så har han varit en riktig myskille!




3 kommentarer:

mormor sa...

Lilla, lilla gubben...tänk att snart så sitter du på soffan framför TV:n och zappar. :) Kram!

Mamma sa...

Så fint det blev i köket!

Mamma sa...

Så fint det blev i köket!