torsdag, november 03, 2011

Bed Rockers

På barnens hus köpte jag idag en liknade pusselmatta som den ni kan se Moa och Elliott ligga på i det föregående inlägget, men med siffror som motiv.
Jag tog även till slut tag i saken och införskaffade ett set Bed Rocker från Brio, gröna. Man skruvar helt enkelt fast dom under spjälsängens ben, och vips! så har du fått en gungbar säng :)
Troligtvis monterar vi fast dom imorgon och hoppas på en kille som lättare går att söva om på nätterna. (Självaste läggningen är ju som jag tidigare skrivit inte kruxet...)

Inatt får han dock sova utan, och för första gången i sitt eget rum! Det är ju just bredvid vårat sovrum och om natten står båda dörrarna på glänt. Jag hoppas dock på att få sova lite bättre om jag inte behöver vakna så snart han vänder på sig.
Istället lär han väl väcka mig först när han börjar bli irriterad på att ingen plockat upp honom men jag tar hellre det än att ligga vaken och höra honom prata för sig själv då och då.

Inga kommentarer: