fredag, juni 17, 2011

Stackars lille Elliotten...

Älskade sömn, vart tog du vägen?

Elliott har börjat få som vana att vara otroligt ledsen och nästintill otröstlig om kvällarna, och om nätterna vaknar jag oftast av att han ligger och gnäller och pruttar högt för att sedan vilja äta om och om igen.

Jag har gott om mat och min egen teori med tanke på hur det låter när han äter, är helt enkelt att han till en början har svårt att svälja allt som kommer i hans lilla mun och han får nog i sig en hel del luft också när han försöker svälja allt och samtidigt andas.
Jag försöker rapa honom så mycket som möjligt, men han somnar ofta ifrån maten och då är det nästintill omöjligt att få honom till att rapa.

Igår köpte jag därför ett par olika droppar som kan hjälpa till mot gasbildningen.

Det är verkligen fruktansvärt att se sitt barn så otröstligt, om än det "bara" rör sig om ett par timmar på kvällen. Även nätterna är som sagt var jobbiga om än han inte skriker då; man ser riktigt hur han kämpar för att göra sig av med alla dom där gaserna.

Stackars lille Elliotten...

***

2 kommentarer:

Moster Pia sa...

Mosters lilla prins :( Hoppas verkligen att det börjar gå över snart. Din teori känns rimlig. Du kanske skulle pumpa ur bröstet lite innan han äter? Då kanske det kommer i bättre takt så han hinner hinner andas :)

Pussa Elliotten från Moster!

Unknown sa...

Jo, vi kombinerar redan med flaska :) Brukar spara det som hamnar i koppen och värma på flaskan i ett glas med varmvatten. Dock rekommenderas det att alltid ge bröstet före flaskan eftersom risken är att han kommer att rata bröstet annars; det är ju betydligt enklare att få mat ut flaskan ;) Jag brukar mjölka ur lite när han sover under dagen för att brösten inte ska vara överfyllda när han ska äta, men på nätterna funkar det inte att jag ska stiga upp före han vaknar.