torsdag, juni 09, 2011

Praktiska saker

Under gårdagen fick han vara naken nästintill konstant. Som plåster på såren försökte jag tänka att det iaf sällan blir mycket varmare än det var igår.
Natten blev en ren katastrof. Vi hade visserligen fått ner värmen lite, men jag gav ganska snabbt upp att försöka få honom att sova i sin egen säng. Ammade nästan en gång i timmen; han blev ständigt less utan att ha ätit sig mätt och sparkade och vred sig som att han aldrig gjort annat.
Kanske har han just upptäckt de musklerna och vill passa på att utnyttja dom :)

Sedan så har jag upptäckt att Pampers blöjor är skitdåliga; de luktar f*n och passar inte riktigt Elliotts lilla stjärt.
Så idag pallrade sig hela familjen till Solbacken för att inhandla fler Liberoblöjor, MAM-nappar (som visat sig vara favoriten medan de andra jag köpt tidigare inte alls duger), en till nappflaska för överbliven mjölk och ytterligare ett par solskydd till bilen.
Jag har även köpt ett par ullinlägg för brösten; kanske kan jag då gå i linne ändå och ändå klara mig undan mjölkstockning. Det känns ohållbart att gå i bh, amningsinlägg, linne med dubbelt tyg och kofta över det.
I värsta fall får jag lära mig en läxa.


***

1 kommentar:

Unknown sa...

Vi tyckte oxå att pampers blöjor var värdelösa från början, men nu tycker vi de passar bättre! Liberos blöjor är billigast av de olika märkena, på Kvantum i allafall! Nu då det är så varmt och lillans rumpa blivit lite större så sitter pampers bäst. Doften försöker vi bortse från... :-) Kram