onsdag, juni 08, 2011

En hel vecka

Elliott blev som sagt var en hel vecka idag och påbörjade dagen med att tappa naveln i blöjan :)
Vi hade även en toppennatt med endast 3 amningar. Testade för första gången att liggamma; och som mamma säger så är det en av fördelarna med att ha stora bröst!

Jag tycker ju att det är så mysigt att sova med honom, men det blir varmt och han blir lätt kinkig om jag släpper taget.
Idag vyssade jag honom till sömns med nappen i mun och tog sedan ut den efter en stund och gick därefter runt ytterligare några minuter innan jag la ned honom i hans egen säng. 45 minuter sov han! Framsteg framsteg! Nu får vi se om det även funkar under natten.

Han är underbar.

1 kommentar:

Unknown sa...

Jag håller med om att det är skönt att liggamma! Tyvärr är det ju så lätt att somna då och kan fara mjölk över hela sängen...men det kan man leva med!! =)
Tacka vet jag stora bröst!! =)

Kram kram