söndag, mars 27, 2011

sommartid

Igår kväll jobbade jag sista kvällen innan ledigheten. Som vanligt efter ett kvällspass sov jag utomordentligt dåligt, och inte blev det bättre av att någon stal en timmes sömn heller.
Varför kan vi inte slopa sommar- och vintertid? Var det inte för böndernas skull den infördes?
Själv kan jag iaf klara mig utan dessa tidsomställningar, och det kan säkert de få bönder vi har kvar också...

***

Det känns lite vemodigt att sluta jobba trots allt. Jag jobbar med äldre med dålig hälsa och man vet aldrig när ens sista besök är. Vanligast bland hemtjänsten vårdtagare är nog att de avslutar sina insatser med att antingen kunna klara sig själva eller att de flyttar till ett särskilt boende. Emellanåt går de bort.
Jag tänker på en grupp vårdtagare som jag kommit nära under åren och hoppas att de alla finns kvar hos oss när jag återkommer.

***
Nu ska jag strax iväg på mitt näst sista pass; en hel halvdag med mentorn Robert - kan inte bli bättre.

Inga kommentarer: