onsdag, januari 12, 2011

Vagn

Lyckan kan vända alldeles för fort, som min kära vän fick uppleva förra året.
Men,  trots detta så har vi idag köpt barnvagn! :)

Har sökt i sinne på Blocket för att hitta en nyare, bättre begagnad Brio eller Emmaljunga, helst kombinerad sitt och liggvagn. Tyvärr säljs dessa inte så ofta vidare eftersom de vanligtvis används i flera år tack vare sin kvalité; så mitt sökande har varit resultatlöst fram till igår.
Hittade en annons om en Emmaljunga -08 som verkade superbra - tyvärr jobbade jag kväll och innan vi hann besöka säljarna så hade ett par från Luleå kört ner och köpt den. (Vilket kanske säger en del om hur svårt det är att hitta bättre begagnade)

Men skam den som ger sig!
Imorse såg jag att det kommit ut flera vagnar från en annan säljare; bl a en Brio Kombi Classic, inköpt september -09, använd i 8 månader.
Ringde i förmiddags och ikväll åkte vi dit, synade och inhandlade.
Köpte även en badbalja med badhjälp till den lille.

Och oj så ovana jag och Anton är!

Inga kommentarer: