tisdag, januari 25, 2011

v. 23

Gick igår in i vecka 23 och imorgon är det dags för ett besök hos barnmorskan. Jag ska lämna prover, ställa mig på vågen och troligtvis få mätt livmodern/magen för att se att jag växer som jag ska. Jag tror även att vi vid detta besök kommer att få höra lillens hjärta slå för första gången samt att jag får mitt moderskapsintyg så att jag kan söka havandeskapspenning.

***

Här i hemmet tapetseras det för fullt och har vi tur så blir alla rummen klara i veckan. Förra veckan var hon bara här en dag pga sjukdom hos båda parter; men nu händer det alltså grejer :)

Och så passande då att svärföräldrarna då den 11/2 tar med oss och en släp till IKEA för att shoppa :)

(Är det förresten bara jag som vanligtvis säger ETT släp och inte EN? Nu försöker jag lära om mig, för tydligen har jag sagt fel i alla år...)

***
Avslutar inlägget med att be alla läsare att hålla tummarna för min fantastiska vän Johanna som snart kommer att bli mamma till 2 små underverk. Hon är visserligen inte beräknad förrän i början av februari, men när det är 2 vet man ju aldrig  :)

3 kommentarer:

Oskar sa...

"Ett" släp ska det va! Fast man kan säga "en" också.

Kul att det händer saker i huset! Ska komma och titta snart. =)

Unknown sa...

Jag måste ta ett snack med Antons familj förstår jag... Det är dom som övertygat mig om att jag säger fel :)

Anonym sa...

Jag säger ett släp, en släpkärra och en släpvagn.

Såklart håller jag tummarna för Johanna!

Så roligt att det rör på sig på övervåningen och skönt att inte måsta göra allt själva.