måndag, januari 10, 2011

Halvgången

Lutande tornet i Pisa har nu gått halva tiden med sin lille kille - hurra!
Och så var det en tjej på ett forum som är beräknad samma dag som delade med sig att den 29e maj är just Mors Dag! Nu är ju oddsen ganska låga för att han kommer just då, men det vore ju ändå världens bästa present :)

***

Nu är de 3 sovrummen på övervåningen tömda och vi har nu sovrum och datarum fint möblerat i hallen där uppe.
Idag ska vi efter tidig middag skynda oss iväg in till stan för att bestämma tapeter. Har tidigare kollat på Färg och Tapet, men Sandå har några tapet-serier som ingår i priset vi fick som vi först och främst ska välja bland. Sedan kommer vi säkert att lägga ut lite extra för exempelvis fondväggen i sovrummet, och kanske killens rum.

***

Magen växlar i storlek och just idag var den liten. Men han sparkar runt för fullt många gånger per dag och jag älskar det! Som att varje spark som känns hårdare än en tidigare är ett bevis på att han växer och mår bra.

Jag har för övrigt kommit på ett namn som jag verkligen fastnat för. Anton har inte sagt emot men han tvekar såklart fortfarande. Han kom däremot med ett eget förslag idag. Båda får förbli hemliga tills vi bestämt oss, eller helt enkelt tills killen kommit och vi får se vilket namn vi tycker passar...


***

3 kommentarer:

Frida sa...

Jo men jag hörde ju det så roligt och spännande - GRATTIS=)! Jo vänta bara, ibland tror man att den ska spricka och man undrar hur en mage kan bli så stor=)!! Sköt om er! kramar

Mamma sa...

Njuter av att följa din blogg och höra att du mår bra och att lillkillen växer. :)

Mår bara lite pyton över att inte veta vilka namnen är som ni ev. kommer att ge honom. ;)

/Kram

Pippi sa...

Fin fin magen!!!

Min lilla Bobo ( hoppas det är ok att jag kallar honom så, känns långt och lite opersonligt att skriva systerson =) ) har det garanterat hur bra som helst med med tanke på hur han flaxar runt!

Jag längtar så efter att få känna hans rörelser utanpå din mage. Du kommer snart att vara ett officiellt kladdobjekt ;)