onsdag, februari 03, 2010

så less.

Tiden står stilla och trots att folk efter mina förklaringar ständigt försöker intala mig att vi inte har någon brådska, så står tiden stilla - i alla fall i vårt hem.
We´re stuck in a rut och mycket pga det bekväma och lata i att inte göra något annat än det vi i princip har gjort varje dagen sedan bröllopet.

Folk frågar mig ständigt hur det går mer körkortet, renoveringen och om vi inte ska skaffa barn snart. Frågor som bara ger mig ångest.
Visst vill jag allt det där, jag vill ha köket, trappen, sovrummet och hallen klar, jag vill har körkort och slippa känna mig begränsad och visst vill jag ha barn, en dag.
Men det är väldans svårt att ta sig för något. Jag kanske lever i en självuppfyllande profetia när jag säger att jag har otroligt dålig självdisciplin och att jag behöver någon som hjälper mig om jag ska lyckas ta mig för något.

Idag ska jag dock skrapa bort resterna från kakelfixen (som sattes i oktober) så kanske vi en dag framöver lyckas smacka dit lite fog.

Sakta men säkert.

1 kommentar:

Anonym sa...

Skynda långsamt syster yster! :)