torsdag, februari 25, 2010

Gåvor

Någon mer än jag som ser fram emot denna film?



Idag har jag besökt barndomsvännen Johanna. Hon fyller år på söndag och fick en fin bok i grön läderimitation med mönster och en rem runt, samt en nybliven vandringsgåva.


För några år sedan fick jag nämligen en liten ask liknande den på bilden, av Ida. Tror att hon köpt den på sin Tunisienresa, men jag kan ha fel. Vilket som ,så innehåller den i alla fall små kort med ditklistrade "saker" och en text till som ska påminna oss om värdet i de små tingen.
En ask som stått på mitt nattduksbord så länge, och som jag emellanåt plockat ur för att just påminnas.
Kanske oförskämt att skänka bort en gåva, men samtidigt så har jag under en tid känt att den inte gjorts rättvisa, orörd under så lång tid.

Så jag gav bort den till Johanna, och hoppas att hon kommer att få användning av den och sedan skänka den vidare om några år.
I locket står det nu "Av Ida Madsén till Anette Meijer -07 till Johanna Olsson -10"
Tror dock att jag kan ha fått den redan -06 :S
Det är i a f tanken som räknas och jag kommer att fundera på fler saker att skänka vidare.
Inte för att vara snål, men mest för att många ting är så roliga att få, och bra att äga under en tid. Men så småningom så står de mest där och samlar damm och gör sig säkerligen bättre i ett nytt hem.

Pay forward.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, varför inte. Ett bra tips tycker jag att använda sig av vandringsgåvor.

/Kram mamma

ida sa...

det tycker jag också. Rätt gjort. <3 Det var -05 och i Australien:)

Unknown sa...

Är du säker? Jag var nämligen tvungen att Googla, och det ser ut som att dessa kommer från Afrika? Nävl, vilket som så var det en skitfin gåva, men som kanske behövdes vidarebefodrades till en annan vän :)