måndag, augusti 04, 2008

kärlek

Äntligen en ledig dag efter 4 nätter i rad med dålig sömn. Jag känner mig nästan helt utvilad vilket kan behövas när jag idag ska åka iväg på Nolia för första gången, tillsammans med Lars och Jeffe.
Anton började om att jobba idag.

Sommaren börjar ta slut här uppe i norr och ärligt talat gör det mig inte mycket nu när jag börjat om att jobba. Att städa hos eller duscha en vårdtagare på jobbet när det är 29 grader ute är ingen höjdare och visst luktar det riktigt gott ute nu när allt blommat klart?


***
Jag är så kär i min älskade Anton. Härligt. Visst är det upp och ner känslomässigt men varje kväll när vi säger godnatt och att vi älskar varandra så återkommer de där fjärilarna i magen.

Jag är inte uppvuxen i en familj där man regelbundet sagt just de där tre orden till varandra men om vi en dag får barn så är det något jag vill fortsätta att säga Anton, var dag.
Jag vill älska honom öppet och tydligt och likaså våra barn som aldrig ska behöva tvivla på vad deras föräldrar känner för varandra trots smågnabb och sura miner emellanåt.

Pia och Anders är mina förebilderr när det kommer till denna sak, då de ständigt återkommer till att uppmärksamma varandra trots vardagen där många par glömmer bort sig själva.



1 kommentar:

Anonym sa...

Men åååh, snyft.....

Gud vad du är rar älskade lilla syster!
Jag är övertygad om att era framtida barn kommer att få de bästa föräldrarna de kan få och att de kommer att känna sig älskade varje dag i sitt liv.

Jag älskar Dig gumman!!!