onsdag, augusti 02, 2006

hääääärligt!

När jag började blogga handlade det oftast inte så mycket om vad jag gjort utan snarare om vad jag tänkt och kännt. Idag är jag inspirerad och ska försöka mig på nåt!

Anton började jobba i måndags och förmiddagarna har mest spenderats i sängen och här vid datorn. Igår tvättade jag dock och gick till Kågevägen i värmen för att hämta min cykel som blivit strandad efter en fest.
Idag ska jag vara ännu duktigare; inte sova nu på förmiddagen som jag brukar efter att först ha stigit upp med Anton. Jag har t o m kokat kaffe, hi hi... :)
Funderar på om det kanske inte är ett bra tillfälle att tvätta fönster och dylikt. Senare ska jag iallafall ta mig ner på stan för att inhandla lite saker.

På tal om att handla... Ni som känner mig vet att jag aldrig har badat i pengar; när jag var sjuk gick ju allt till mat och nu går det mesta till räkningar. Men jag klarar mig, har råd att gå på bio i slutet av månaden om jag vill och har till och med över nån hundralapp när pengarna kommer. Men på det stora hela har jag aldrig haft så mycket pengar över, och det är bara vid nåt enstaka tillfälle som jag kunnat inhandla nåt för över 1000-lappen.
Igår frågade Anton mig vad jag tycker att han borde köpa; han har fruktansvärt mycket pengar över och vet inte vad han ska göra av dom. Stackaren! ;)
Jag sa att han kunde köpa en liten båt, eller en diskmaskin OCH en tvättmaskin.
Bestämt, halverst, blev iallafall en resa till utlandet nu i höst. Men som jag sa till honom så har jag tur om jag lyckas spara ihop 3000:- till resa, boende, mat, medan han gott och väl kan röra sig med 5 ggr så mycket utan att ens behöva spara.
Det lustiga med det hela är att jag alldrig har kännt någon som haft det så tryggt ekonomiskt; alla mina nära och kära måste leva ganska snålt pga låg lön, sjukskrivning, studiemedel, a-kassa eller socialbidrag.
Tror att jag har lika svårt att förstå hur han kan ha så mycket pengar som han har svårt att förstå att jag har så lite :)

Imorse när jag gick hem i den smått kyliga morgonluften fick jag en längtan efter mörkret, vintern, julen. Att sitta ute vid en brasa i septembermörkret, tända lite ljus när man kommer hem och att dricka glögg; flera koppar!
Det var dessutom en dag i pulkbacken som jag spenderade med Anton första gången vi var med varandra ensamma. Vi gjorde handavtryck i frosten på ett bord, och jag kan önska att det skulle ha fastnat där för alltid.

Anton ska vara hemma i Nyliden till ikväll vilket passar mig perfekt. Måste lära mig att vara lite mer själv, eller rättare sagt, lite mer utan honom. Så länge jag får sova vid hans sida så är jag nöjd :)

Ikväll ska jag gå till en tjej vid namn Veronica här på Sjungande. Vi träffades några gånger i matstödet och har sprungit på varandra lite här och där efter att jag slutat. För några veckor sedan hade hon lämnat en lapp i mitt brevinkast angående om att träffas några stycken från just matstödet och prata om hur det har gått för oss och så.
Jag tyckte genast att det lät jätteintressant så länge ingen som fortfarande är svårt sjuk skulle vara med, vilket hon försäkrade att det inte ska.
Spelar ingen roll hur frisk man än anser sig vara, att må dåligt över hur andra ser ut och lever kommer man nog alltid att göra.

Inga kommentarer: