fredag, juli 07, 2006

jösses!

Sirius Black 4-ever!

Natten till igår, strax efter tolvslaget, ringer min syster och gråter. Ante tar över som lugnt och med nåt känsligt i rösten frågar om inte jag och Anton kan komma med Sirius till dom. Trodde först att de bara menade att han skulle få sova där över natten men det visade sig iallafall att de ville försöka sig på att ta hand om honom, för gott.
Så Anton var gullig och skjutsade ut oss till torpet efter att ha tagit på sig igen och igår ringde jag glatt och avbokade veterinärtiden. Fungerar det inte i längden med Sirius så få vi överväga då hur vi ska göra. Men nu lever han iallafall! :D
Igår var jag och Anton med Ida på Rovön där vi spelade kort, solade och badade i älven. Efter det började vi köra mot Antons föräldrahem, mötte upp hans pappa och bror som sedan tog oss till en badplats kallat Selet, även det älven.När vi badat där ett tag tog vi oss hem till Nyliden där vi fick duscha och mat i magen. Eftersom alla andra skulle in till stan och göra saker så följde Antons lillasyster Hilda med oss hem där vi såg (jag sov) film. Efter ett par timmar hämtade folket upp oss igen, sen blev det bastu och bad i Gråberg, även det älven.

Har aldrig badat på 3 olika badplatser på 1 dag :D

Gårdagen var underbar. Idag ska jag nog ta mig ut till Torpet, hälsa på familjen och såklart Sirius, och kanske köpa med mig en vinare för lite fest. Vi får se ;)

Inga kommentarer: