måndag, mars 04, 2013

Torka, men inte i blöjan

Bloggtorka. Har kommit in i ett bokläsar-il, och så låter inte direkt sonen mig sitta i fred vid datorn.

Helgen började lugnt, men igår var det full rulle. Utelek, pulkåkning och skottning på förmiddagen, och Leos Lekland på eftermiddagen. Anton grillade till middag, och på kvällen återkom lugnet.

Redan i lördags sket Elliott ner sig för första gången. Aptiten har under helgen varit sådär, och när han igår kväll sket ner sig igen så började jag misstänka att det inte bara rör sig om tandsprickning.
Imorse kissade han ner sig med rumpan, och jag sjukanmälde oss från dagis och jobb.

Han verkar då må bra iaf, om än han äter dåligt och är trött. Idag kör vi på stoppande mat, och Sempers vätskeersättning med "bra" bakterier.
Verkar ju konstigt om han är magsjuk, eftersom han varit dålig i magen sen före helgen utan att verka må särskilt illa, men vi blir iaf hemma imorgon också.

Nu sitter han bänkad framför Teletubbies och jag ska passa på att koka ris och kanske snabbt baka ett par scones.

Published with Blogger-droid v2.0.10

1 kommentar:

Pia sa...

Det var då en go och glad kille vi fick träffa igår, förutom de första sekunderna, så jag hoppas han är bättre nu :)