tisdag, mars 12, 2013

Mer bajs, men med beröm!

Dygnet i Nyliden var som alltid underbart, med god mat och fint sällskap. Lilleman fick åka skoter, traktor och grävmaskin och somnade lycklig i bilen på väg hem i söndags.
Natten hemma blev dock orolig, troligtvis pga Elliotts allra första förstoppning.
Efter några timmar med harlortar fick jag rycka in och hjälpa till när killen börjat blöda i stjärten.
Sen var i alla fall det värsta över, och måndagskvällen spenderades hos syster med familj.
Där bjöds vi på ännu mer god mat, samt att Elliott fick ta emot sin mosters senaste, fantastiska hantverk.
Lite stor, men växa ska han ju göra :)


***
Idag fick Elliott leka av sig på dagis medan jag jobbade.
Väl hemma blev det utelek med Anton, medan jag själv tog igen lite förlorad sömn.
Efter middagen så överöstes Elliott med beröm. Han sa nämligen först åt mig att han skulle bajsa, så jag passade på att fråga om han inte ville bajsa på toaletten, "som pappa".
Glad i hågen sattes han sedan på toaletten, och ganska snart kom ett välbekant "Mamma gå".
Jag kikade in ett par gånger, men han fortsatte att skicka ut mig, så jag bad honom ropa "Mamma klar", när han var just klar. Och det gjorde han, och mycket riktigt hade han nu fått tömma magen.
Storkille!
En timme senare stod jag inne i badrummet igen, och då så han också  åt mig att han ville kissa på toaletten, vilket han sen fick göra.
Hoppas det håller i sig! :)

Imorgon jobbar jag kortkväll och är därefter ledig i 4 dagar.
Då min tonårskille till make ska "lana" i helgen, så blir det nog att söka sig hemifrån. Nån som är sugen på att få besök? ;)

2 kommentarer:

Mamma sa...

Nog är han duktig alltid! Tröjan som blev så fin växer han nog i fort. :)

Jag jobbar i helgen, annars hade jag gärna velat ha besök.

Pia sa...

Han är så himla duktigt! Är nog skönt för honom om det håller i sig så att han springa runt som en nakenfis i sommar :)

Buströjan lär han nog växa i först om en par år, haha. Det verkar som om mönstren baseras på STORA 1-2 åringar :)