torsdag, mars 08, 2012

Sömn och tänder

Sömnen har blivit avsevärt bättre, i alla fall för Elliott.
Första nätterna sov han som en stock fram till 6-7 tiden. Nu har han dock börjat vakna till nån gång per natt, samt redan vid 4-5 och kan inte somna om förrän han fått sin morgonvälling och då sover han till 7-8.
Troligtvis har det att göra med att Elliott till slut håller på att få sin första tänder. 
Han låter mig inte titta efter, men det känns som att det är 2 stycken på G samtidigt, främst på nedre raden.



Det går bra för honom att vara utan napp om än jag själv skulle vilja ge honom den nu när tandsprickningen är så jobbig. Lite mer gnäll än vanligt och allt man vill är att lindra det jobbiga på nåt sätt. Han verkar dock inte så intresserad av att tugga på bitringar;  kanske för att det tar mer ont än vad det kliar.
Stackars liten...

2 kommentarer:

Lotta potta sa...

Mitt kusinbarn hade en liten barn-tandborste, en sån med runt skaft och mjuka strån. Den bet/sög han på och jag tror att det var lite skönt för tandköttet och kommande tänder med själva borsten. Kanske nåt för lilla E? om ni inte redan provat förstås:)

Unknown sa...

Elliott har 2 vanliga barntandborstar som han brukar tugga på, säkert skönt när det kliar :) men nu verkar han mest ha ont och då får jag knappt känna med mitt mjuka finger. men men, på nån dag ska nog det jobbigaste vara över :)