onsdag, januari 25, 2012

Magsjuka...

Stackars liten, ni ser ju hur dagen varit mot honom...

I morse vid 5 hade han först bajsat ner sig för andra gången natten i rad; jag som trodde att magen var tom efter gårdagen. Efter att ha ätit välling i spjälsängen kaskadkräktes han sedan rätt upp i luften för att därefter dränka halva sängen och sig själv.
Han har under dagen mest ätit små vällingportioner, lite gröt med banan samt druckit vatten och vätskeersättning.
Humöret var ok fram till i eftermiddags, men då har han också behövt sova mer än vanligt; 6 timmar på 3 tillfällen till skillnad mot 2-3 timmar på 1-2 tillfällen i vanliga fall.

Nu sover han efter en lite jobbigare sövning och själv sitter jag och ser Sveriges Mästerkock.
Då även jag kräktes en gång igår och har mått lite smådåligt hela dagen, kan jag inte direkt säga att jag blir sugen på mat, men programmet är intressant i alla fall :)

Hoppas på en bättre morgondag!

Published with Blogger-droid v1.7.4

1 kommentar:

Mamma sa...

Det går bra att doppa en skorpa i te också även om det blir ganska smaklöst.

/Kram