fredag, januari 27, 2012

Bebisen


Förstår ni så stor min lille bebis har blivit? Pyjamasen till höger var det allra första plagget Elliott bar, nyfödd på bb, och det till vänster bär han inatt.

Igår var en tuff dag för hela familjen. Själv mådde jag fysiskt bra, men Elliott var trött, gnällig och fortsatt dålig i magen. Anton var dessutom sängliggandes nästan hela dan bortsett från femtioelva besök på toaletten, så där stod jag utan hjälp.

Idag har alla mått lite bättre. Elliotts mage verkar dock vara svår att få till det normala igen. Mellan 5 och 9.30 byttes det 4 fulla bajsblöjor och efter det har det såklart blivit ännu fler.
Aldrig tidigare har han varit i sådant behov av närhet och kärlek, och allra helst vill han såklart att man ställer sig upp med honom i famnen och tittar på nån lampa. "Da" eller "Öuh" låter det då och så ser han en i ögonen för att få bekräftelse på att vi båda vet att det är lampan vi ser.

Trots att jag alltid pustar ut lite när han väl somnat för kvällen, så längtar jag Alltid direkt efter nästa morgon med min lille prins...
Published with Blogger-droid v1.7.4

4 kommentarer:

Pippi sa...

Jösses. Jag får nästan panik. Lilleman får sluta växa nu, moster hänger inte med!

Mamma sa...

Kan du inte spara hans pyjamasar med jämna mellanrum. Det skulle vara kul att se skillnaderna. :)

Unknown sa...

Jag förstår nog inte riktigt hur du menar... Vi sparar såklart alla hans kläder som han växer ut, till eventuellt framtida syskon, men nu är de nerpackade iaf :)

Mamma sa...

Jag får väl förklara när vi ses då. :)