torsdag, oktober 06, 2011

Ekan

Idag åkte vi med Tina och Harry (killen till höger om Elliott på bilderna i föregående inlägg) till Ekan, Skelleftehamns Öppna Förskola. Vilket toppenställe!
De hade massor av rum för olika aktiviteter samt 2 kvinnor som jobbar där som flera gånger kom och frågade om jag ville ha hjälp med att hålla Elliott medan jag köpte fika m m.
De har dessutom öppet flera dagar i veckan till skillnad från här i Bergsbyn, och nästa torsdag får man följa med och bada gratis på Örjanshallen om man i kassan säger att man är med Ekan.
Nu måste jag ju köpa "sim-blöja" åt Elliott så att han inte råkar bajsa i poolen ;)

På tal om pool, så har de på Ekan en mjuk "pool"; en sexkantig madrass med väggar runt. Den är till för bebisarna, där de stora barnen inte får vara och där man tryggt kan lägga ner de små utan att oroa sig över att någon ska springa över dom.
Elliott och Harry låg tillsammans i poolen under ett babygym, vilket resulterade i att de sparkade på varandra och att Harry håll på att bli utan ett öra.

Tyvärr hade jag bara mobilen med mig och att fånga ett par sprattlande bebisar i mörker med mobilen är inte det lättaste...






1 kommentar:

Mamma sa...

Jättebra att de vill ta hand om Elliott ibland. Då lär han sig att komma till okända människor innan dagistiden börjar och det kanske är det som är meningen också.