tisdag, september 06, 2011

Vaccinering

Igår shoppade jag och Elliott loss på stan; bl a en åkpåse till vagnen, samt en finstickad grå tröja och en finstickad grå/svart väst med fickor som vi fick för 19:- tack vara 3 presentkort från H&M på 50:- styck som vi fått vid tidigare köp.

Därefter var det dags för mätning, vägning och vaccination på BVC. Det var 5 veckor sedan sist, och precis som jag trodde så hamnade Elliott nu plötsligt lite under sin kurva. Han hade gått från 5460 gr till 5940 gr, och är nu 61 cm lång.
Dock är det där med vikten ingen fara; kan bl a bero på förkylningen samt att vi haft det lite kämpigt med amningen på sistone. Det börjar dock bli bättre nu när jag bestämt mig för att vid vartannat mål ge ersättning på flaska. Jag har helt enkelt inte tillräckligt med mat åt lilleman, och det viktigaste är ju att han blir mätt :)

Vaccineringen var hemsk, framförallt för mamman såklart.
Han fick sitta i mitt knä när en sköterska på vardera sida stack en spruta i båda låren. Sticken reagerade han inte direkt på, men när de sprutade in vaccinet tjöt han värre än någonsin!

Han repade sig ganska snabbt dock, och bortsett från lite extra gnäll på kvällen så klarade han sig nog undan både smärta och feber.

***
Svägerskan Lina var förbi häromdagen med några fina bilder på familjen.







***

3 kommentarer:

Pippi sa...

Men gud så fina bilder!

Vad skönt att lilleman slapp feber och allt man kan drabbas av efter vaccineringen. Hoppas även att ni alla har fått bli friska nu.

Kram!

Unknown sa...

Superfina bilder!!!

Skönt att han slapp feber...Moa fick bara ytterst lite feber men var dock lite gnällig två dagar och svullen vid sticken...
Moa har nu valt bort mina bröst helt och hållet!
Det gör ingenting för mig förrutom att det spänner en hel del ibland så jag måste pumpa ut lite för att minska på trycket! =)

Ha det!
Kram

mormor sa...

Oj, vad fina bilder! Elliott, mormor ser fram emot i morgon! :)