fredag, september 02, 2011

Skellefteågravida & Bebisarna

Jag har nog aldrig skrivit så detaljerat om det här i bloggen, men under graviditeten så efterlyste jag andra gravida i Skellefteå att få kontakt med på Familjeliv.
En grupp tjejer började skriva i min forumtråd och så småningom föreslog någon att en Facebook-grupp borde startas. Så jag öppnade upp en helt ny grupp på FB med arbetsnamnet Skellefteågravida 2011.
Gruppen växte och växte och användes till en början till att styra upp fikaträffar. Några gånger möttes vi även på Eddahallens relax-avdelning.
Efter ett tag började ju såklart bebisarna ploppa fram, och en del nyblivna medlemmar hade t o m redan fått sina små före de gick med.
BF-listan som jag skapat i forumet (där medlemmarna kan skriva in sina Beräknade Förlossningsdatum) började sträcka sig mot 2012; så jag beslöt mig därför att ändra gruppens namn till "Skellefteågravida & Bebisarna". Det innebar inte bara att man inte längre behövde vara gravid 2011, utan framförallt att jag ville att alla medlemmar skulle känna sig fortsatt välkomna i gruppen även efter att barnen kommit.

Gruppen har fortsatt att växa. Numer används den även till att efterlysa samt att sälja eller skänka barnsaker. Medlemmarna frågar varandra om tips och råd, grattar varandra när bebisarna anlänt och skriver in bebisarna i ett speciellt dokument med födelsedatum, kön och namn.

Numer är vi ca 150 medlemmar och jag är så nöjd över vad som blivit av gruppen!
:)

***

2 kommentarer:

Mamma sa...

Jag tycker att det är så häftigt och känner mig faktiskt också stolt över vad du åstadkommit! Förstår om du är nöjd!

Unknown sa...

Jättebra jobbat Anette!!
Den gruppen är ju fantastisk! =)

Ja, lillan växer! Jag har dock märkt att ju mer flaska hon får desto svårare blir hon att ge bröstet...det är väl inte riktigt samma flöde...Får pumpa ut lite för att minska på trycket, sedan kan jag ju amma henne på natten och om hon blir hungrig innan "mattiden" så klarar hon sig tills hon får flaskan även om hon inte verkar bli helt mätt av det jag har!

Inget babysim för er??
Ha en trevlig helg!

Kram