fredag, september 16, 2011

Tandsprickning?

Häromdagen fick jag besök av 5 tjejer från jobbet samt 3 barn och 2 foster :)
De hade med sig fika och själv behövde jag bara stå för kaffet. Ingemar, som är drygt en månad äldre än Elliott, har redan börjat få 2 tänder.
Kanske är det därför jag inbillar mig att Elliotts gnällighet senaste veckan beror på en begynnande tand, eller två, och det skulle även förklara varför han bits så mycket. Han dreglar kläderna dyngsura och jag tycker mig skymta och känna något i munnen.

Eller så beror gnälligheten helt enkelt på att jag håller på att sluta amma. Han äter sämre än vanligt och vaknar stup i ett om natten. Tack och lov så går han lätt att söva om, men hur kul är det att måsta stiga upp 6 ggr på en natt?

Så, antingen beror det på tidig tandsprickning, avslutande amning eller så har jag helt enkelt en gnällig kille just nu :)
***

1 kommentar:

Mamma sa...

...eller också en kombination av allt. :)