torsdag, maj 21, 2009

kök?

Igår påbörjades utstädningen av lägenheten och snart är boendet där ett minne blott.

Idag, när visst alla andra är lediga, så steg Anton upp redan vid 7 för att tillsammans med svärfar och en snickarvän börja sätta upp det nya köket.
Stommarna börjar komma på plats, men vatten och inkopplad spis och ugn lär nog dröja.

Själv hade jag önskat mig lite solande på gården nu när jag inte börjar förrän 16. Men men, det lär väl dröja...
För övrigt så kanske jag inte nämnt att brudklänningen numer hänger nere i klädkammaren och att jag troligtvis vet hur jag vill ha håret; något jag troligtvis kommer att göra själv med lite hjälp av systeryster på den stora dagen.

Nu rör det sig bara om 7,5 vecka kvar och allt jobbigt återstår. När köket väl är färdiginstallerat väntar massvis med plockmat för 60 personer som ska förberedas, ljudanläggningen har vi ännu inte löst och ingen som kan kompa Hildas sång. Vi har fortfarande kvar att ordna med laglig vigsel samt den officiella med Lars. Anton har inga kläder, ingen alkohol är inköpt och jag har ingen aning om hur allt rent praktiskt väl ska skötas under festen; som förvaring av plockmaten, att sedan få fram all mat, att stöka undan eftersom, att ha plats för dans, musikskötande utan att precis alla springer och byter låtar hela tiden osv...

Nåväl, sånt löser sig väl! ;D
Tänk den som ändå hade körkort och inte behövde förlita sig på kärleken hela tiden... Men för er som undrar så står det helt stilla, hela grejen är ett enda stort ångestmoment och jag har fortfarande inte brådska - ingen bulle i ugnen, ingen fot på gasen!

;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu ska jag ge dig ett tips...

Be om hjälp!!

Du ska väl ändå inte behöva gå och tänka på allt detta inför det stundande bröllopet. Du måste leja bort lite mer.

Vi får nog ta en middag och joxa lite i håret och sen se vad det är jag och Ante kan göra för att underlätta för er :)

Kram!!

Eva sa...

En kompis pojkvän är DJ och brukar spela på bla bröllop, han har en egen ljudanläggning som ha nkan ta med sig, det brukar dock kosta extra. Du kan nog prova ringa Robert Hurtig, har inte numret men kolla telekatalogen. =)