söndag, maj 03, 2009

Jobbar helg för första gången på 7 veckor och njuter faktiskt litegrann. Solen skiner och igår hämtade jag cykeln som fått nya däck och cyklade både hem igår kväll och till jobbet idag.

Under valborgsmässohelgen firades det en del bland nya grannar och gamla vänner. Nu fattas bara utemöbler och framförallt gärna en solstol; men vem har tid för sådan lyx?

I veckan hoppas vi att målarna har tid att börja ta sig an våra väggar på riktigt eftersom all el och annan "bakom-väggarna-dragning" verkar vara klar.

Det känns så skönt, för inte ens såhär en månad efter husövertagandet är jag less eller att jag tycker att det är jobbigt att bo i en buggarbetsplats med lackputs från trappen eller gipsdamm överallt.
Jag är bara så himla glad över allt som komma skall....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att du kan njuta mitt i all röra som verkar arta sig till nå't fint.
Så kul att cykeln är fixad.
Vi hörs i morgon.

/Kram mamma

Anonym sa...

Nu tycker jag minsann att du blivit lite dålig på att uppdatera bloggen.

Kan ju iofs bero på allt annat som man faktiskt måste prioritera, typ renovering :)
Skönt att höra att det rör på sig iaf!

Kram syster!