fredag, november 30, 2007

föreläsning igen :D

Så var min tunga arbetsvecka över; den som visade sig att inte vara så tung som jag befarit.
Dock är det jobbigt att pendla mellan att först jobba kväll till 21 och sen stiga upp för att vara på jobbet igen kl 7; 2 ggr inom loppet av 4 dagar dessutom. Man hinner inte göra mycket och får definitivt inte tillräckligt med sömn.
Inte jag iallafall, vars ultimata nattsömn består av minst 8 timmar ;)

Kom hem efter jobbet, gjorde mig en Piña Colada och tog mig ett bad; nu väntar sängen. Får se när Anton droppar in :)

Just det; om ett par veckor blir det att föreläsa igen, och även i den klassen går en arbetskamrat till mig. Dock tror jag att de flesta på jobbet redan sett det lilla man numer kan skymta på mina armar och redan förstår vad jag varit med om. Bara bra att kunna berätta mer ingående då aldrig någon vågar fråga. Man ser blickar som håller sig kvar och låtsas själv heller inte om det.

Nåväl, det ska bli skoj även om jag inser att jag var lite kaxig innan förra gången eftersom jag inte blev nervös förrän just innan. Nu vet jag ju att det kommer att bli tufft; att måsta prata om sig själv och hur illa man faktiskt tyckt om sig själv i 45 minuter inför en massa folk innerbär trots allt att måsta sänka garden totalt, att helt och hållet lämna ut de saker som man alltid sett som fel med en själv, för att ge dom hela bilden.

Tack och lov kan jag ändå med en viss lätthet göra detta eftersom jag numer vet hur absurda alla mina sjuka tankar var; om jag inte var helt säkert på att vissa saker jag tyckt, tänkt och gjort var häpnadsväckande för någon som själv aldrig levt i en liknande situation så skulle jag nog aldrig ha tyckt synd om den jag var så som jag kan göra idag.

Imorgon blir det kanske lite julpynt och tvätt. Jao.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul med en till föreläsning...och som vanligt så kommer det att gå bra! Du glömmer väl inte att ta betalt den här gången? :)

Kram mamma