lördag, november 03, 2007

födelsedagsgång, arbete och Uppsala!

Egentligen borde jag ha skrivit redan för en vecka sedan; dagen efter min härliga födelsedagsfest. Kortfattat så bjöds jag först ut på middag av Ida tillsammans med hennes syster Elin och Linda. Väl hemma så blev det som sagt var fest med vänner och en del bekanta och sedan utgång på Balzac.
På lördagen kom mamma, Pia och Alex förbi på en bit överbliven tårta och jag fick mina numer älskade gåstavar! :D

***

Promenerar praktiskt taget dagligen; fram och tillbaka till jobbet varje dag samt en längre tur på 1,5 timme som jag gått ett par gånger än så länge; ska försöka ta den minst en gång i veckan.
För er som undrar så går jag inte för att gå ner särskillt mycket i vikt, min idealvikt är bara -1 kg från det jag väger nu, så :P
Nää; jag vill helt enkelt må så bra fysiskt som jag gjort de senaste veckorna, bortsett då från lite överarbetade leder som alltid känns bra igen dagen därpå.
Jag vill känna mig fysiskt aktiv och kanske få lite mer muskler här och där - samt att det är otroligt skönt att få gå i sin egen raska takt med musiken i öronen och bara få vara själv med sina tankar utan att kroppen ska behöva känna sig rastlös.

***

På jobbet har vi iallafall fått en hel del fler vårdtagare; och jag därmed mer jobb. Känns bra trots att jag är riktigt kräkless på två arbetskamrater. Hemskt att man låter sig påverkas så negativt...
Den 13-19 får jag iallafall semster från allt sådan när jag åker ner till Ida i Uppsala. Ska bli så spännande; måste börjar se Pelle Svanslösjulkalendern nu innan så att jag får en riktig Uppsala-känsla :)
Har bara åkt förbi Uppsala ett par gånger med tåg och alltid tyckt att det varit så spännande att se Uppsala Domkyrka. Nu kanske vi kan gå dit! :D

***

Anton ligger än och jag ska försöka hinna med en långpromenad i snön innan den tinar. Hoppas iallafall att den hunnit göra det inom några timmar, då vi ska till Nyliden idag på middag och däckbyte.

Puss!

Inga kommentarer: