fredag, oktober 26, 2007

födelsedag

Idag blir jag 24 år och det är jag otroligt glad över; att få åldras :)
Jag börjar nå den åldern där jag inser att jag är vuxen mer och mer; där jag ständigt finner mig i att göra vuxna saker på rutin.
Och ändå får jag alltid visa leg när jag vill köpa snus och de flesta av mina vårdtagare tror att jag är kring 16 år till att börja med.
Men jag är lika vuxen som dom; om man tänker efter.
Jag är klokare på så många områden än en 60-åring, smartare på andra, ochh samtidigt finns det så mycket som jag aldrig kommer att lära mig. Men jag är vuxen nu och har äntligen kunnat få börja behandlas som en.

Under sjukdomsåren fann jag mig i en roll som just lillasyster, porslinsdockan och framförallt hon som alla alltid oroade sig över; hon som aldrig riktigt kunde ta hand om sig själv.
Nu går jag omkring i reflexväst, har köpt nya små lysen till cykeln och kommer troligtvis inte att använda den under hela vintern som jag gjort tidigare.
Tänk er; år ut och år in, hur halkigt det än varit, så har jag alltid cyklat på min cykel med bara sommardäck. Livsfarligt! Men för en gångs skull är jag mån om mig själv; ansvarstagande :)

Spenderar min dag på jobbet och sedan med min älskade.
Han är underbar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!!

Puss o kram från Syster Yster :-)

Anonym sa...

Jag/vi har ju märkt hur du har förändrats sakta men säkert. Mycket beroende på att just DU ÄR en klok människa, att du har fina vänner och samtidigt funnit kärleken gör väl inte saken värre. ;)

Det känns tryggt att du skaffat dig en reflexväst. Hoppas att din "syster yster" tar efter dig. :) Hon är ju också duktig o promenerar ofta till arbetet nu för tiden.

Än en gång, ett stort GRATTIS på 24-årsdagen!

Kram mamma