måndag, oktober 08, 2007

cykelpang, arbetssökande och fixar-Mette

Ett par öl i fredags efter jobbet blev 4, men jag hade verkligen jättetrevligt med Linda på Old Williams. På väg hem "kraschade" jag dock med cykeln, flög över den och rullade runt lite på en gräsmatta, men jag klarade mig bra. Med lite blåmärken och 2 buckliga cykelkorgar så har jag iallafall lärt mig att jag måste skaffa starkare cykellysen :P

I lördags var vi hemma och såg film på kvällen tillsammans med Jens och Josefin. Somnade dock som en stock sedan för att stiga upp och jobba delad tur igår.
Usch vad jag avskyr att jobba delade turer, framförallt kväll. Imorgon blir kvällstur igen.
En positiv sak i allt elände är kanske att mina minskande arbetstimmar kommer att göra att det även blir färre kvällturer ;)
Kommer nu att jobba mellan 4-15 timmar i veckan, tills vidare iallafall. Men tack och lov så är jag inte det minsta orolig för framtiden!

Idag har jag sett ytterligare ett par avsnitt av Heroes, samt fixat vår nya bänkdiskmaskin som vi fått av Gustav och Johanna. Anton kommer att bli så glad; vi har nämligen haft en hel del bekymmer med den. Men Mette fixar biffen :P

Inga kommentarer: