torsdag, december 06, 2007

julsorgsen

Har inatt sovit ca 1,5 timme och tyckte då att det var dags att stiga upp ett tag nu på morgonen så kanske jag lättare somnar om efter lite frukost och internetsurfande.

Jobbade igår kväll men var inte hemma förrän efter 22 då jag strulade till det med några nycklar. Visserligen löste sig allt till slut men min kropp blev riktigt trött och orolig efter en hel del flängande på cykel ute i snöslasket.

Tack och lov så är jag ledig idag :)

I helgen var vi och hälsade på Karin, Jonas och hunden Lance som jag blev lite smått förälskad i. Helt underbar STOR hund! :)
Sedan har det blivit lite julpynt och granen är framme sedan igår...
Kommer troligtvis att måsta jobba kring jul trots allt då jag inte får ge bort mina turer till nån vikarie eftersom chefen inte hunnit tillsätta de andra 2 turerna som går paralellt med mina på julafton och juldagen.
Med andra ord så kan jag inte göra mitt jobb förrän chefen skött sitt; något hon inte alltid gör i tid.
Jobbar 8-12 på julafton och 7-12 på juldagen vilket känns riktigt tråkigt då jag kommer att måsta åka hem till en tom lägenhet på julaftonskväll efter att ha varit i Nyliden efter jobbet. Dessutom jobbar jag helgen innan julafton, bl a delad tur på söndag vilket innebär 0% julmys för mig och Anton som kommer att vara hos familjen sin.
Men som jag försöker intala mig själv så är ju detta bara en jul av förhoppningsvis många kommande, och nyår som jag också ska jobba under, klarar jag mig också utan. Risken är bara att jag blir satt på att jobba även nästa jul men då heldag eller kväll :S
Men men, jag väntar ett år och ser innan jag deppar över nåt sånt.
:P
För övrigt så är det jobbigt med julklappshysterin. Visserligen så har jag i år för första gången råd att köpa julklappar till alla jag vill ge en, iallafall för en rimlig summa ur mitt sparkonto. Dock har jag svårt att ge folk saker som jag inte vet om de varken vill ha eller behöver; hade jag varit miljonär så hade det varit lättare att köpa folk det de inte har råd med själva. Nu kan ju trots allt de flesta av de jag känner köpa sig det de vill ha...
Nåväl. Tycker att det är synd att jag blir så uppjagad då jag tidigare älskat julen och nu bara blir trött och ledsen av den. Allt jag vill ha är en massa julmys och en hel del tid över, något jag inte verkar ha i år.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men kan du inte neka att jobba över julen? Tänkte att du trots allt bara är extra personal...

Bara en fundering...

Vad gör du i helgen då? Ska du komma och se Idolfinalen med oss på fredag?

Kram på dig!

Anonym sa...

Glömde ju skriva att det var Stora Syter Yster här... :))

Anonym sa...

Får inte Anton också följa med till er på fredag?
Bara undrade lite. :)
Vilken mysig hund!