fredag, december 21, 2007

helvetesryggen

Inom hemtjänsten finns det inga dåliga väder, bara enormt dåligt före. Så efter att ha spänt mig i halkan på jobbet i 4 dagar, halvt halkat omkull X antal gånger och sedan lyft en kvinna på det, så sa min rygg stopp. Mina 2 cm skillnad på benen/höften, gör att jag nu helt plötsligt haltar och vankar mig fram.

Idag har jag praktiskt taget bara legat i sängen och ryggen känns visserligen lite bättre än igår, men jag har ändå haft enormt med ångest över hur jag ska göra. Visserligen kan röra mig men inte alltid stå helt upprätt, så ikväll var jag helt enkelt tvungen att ringa och sjukanmäla mig inför morgondagen.

Jag hatar att ha ett arbete där man verkligen känner sig värdelös vid en sjukanmälan; men kan kroppen inte så är det inte mycket annat att göra än att sätta de andra i sticket. Bättre att vara hemma imorgon än att trassla till ryggen ännu mer och inte kunna jobba delad tur på söndag, samt kortare pass under juldagarna. Då vill man verkligen inte behöva lägga över arbetet på nån annan.

Ikväll var vi trots allt på Tatung och firade Lars och Jennifers ettårsdag. Tog en taxi hem och bytte sedan julklappar.
Imorgon blir det att ligga i sängen igen och hoppas på att en extra dags vila kan göra under för kropp och själ.

God Jul på er; ledsen att jag inte firar den med er alla!

1 kommentar:

Anonym sa...

Så bra att du tänker på dig själv o din rygg! Den ska ju hålla i några år till.

Det är synd att vi inte kan samlas allesammans o fira jul, men vi får tänka på varandra i stället. :)

God Jul!
Kram mamma