torsdag, mars 22, 2007

universitetsföreläsare?

Oj så länge sedan jag skrev... Nåväl, har varit ganska mycket senaste veckan, iallafall en hel del jobb, igår dock ledig och spenderade dagen på stan med Jeffe och kvällen med Jeffe på Open Jam. Riktigt roligt var det :)

För någon dag sedan var jag på ett av mina regelbundna samtal och fick där träffa en sjuksköterskestuderande. Jag kände igen henne och det visade sig vara en kvinna som mötte mig inom sjukvården för redan 6 år sedan; vakade bl a över mig på IVA och var min favorit på barnkliniken. Hon kom ihåg mig väl och efter att ha fått sitta med på mitt samtal och höra bl a om min föreläsning, så frågade hon sedan om hon skulle få intervjua mig till ett arbete.

Så, igår var jag där i 2 timmar och pratade om mig själv; haha, vilket nöje!!
Hon frågade dessutom om jag skulle kunna tänka mig att föreläsa för sjuksköterskestuderande på universitetet. Det blir dessutom säkert återkommande varje termin om de tycker om mig. Och sen viskade hon lite diskret; "och de betalar mycket bra för föreläsare".... :P

Kan ni fatta; jag kanske kan börja kalla mig föreläsare i framtiden! Jag börjar förstå att min historia är fascinerande och att den är värd att berätta...

Idag blir det jobb, skola och sedan en småhus-titt! Tänk om det skulle bli att flytta till ett litet parhus i Degerbyn! Haha.... vuxenlivet tränger på.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas att föreläsningaran blir av!

Anonym sa...

Tack för lunchen! Den satt fint! :)

Kram mamma