tisdag, januari 16, 2007

lite sjuk och annars glad såklart

Tur att jag är ledig i 2 dagar nu; insåg igår eftermiddag att jag tagit på mig Antons förkylning med lite feber. Jag har typ aldrig feber, så när min nyinköpta febertermometer visade 37.4 grader så tyckte jag synd om mig själv. Nu har nästäppan slagit rot och eftersom jag försöker hålla mig undan nässpray efter ett gammalt beroende så sitter jag nu här med endast 3 timmars sömn i bagaget.

Läst klart den tokfantastiska boken Flickan som lekte med elden som jag fick av Antons mamma i julklapp. En riktig tegelsten; andra boken skriven av och utgiven efter författaren Stieg Larssons död. Anna har första oxå som jag ska få låna sen, plus att ytterligare en ska publiceras senare.
Stiegs död i sig är tragisk, men även det faktum att han inte fick chansen att skänka oss fler böcker. Den här boken var verkligen något extra i thriller/kriminaldrama-genren.

Lördagen var jättetrevlig; jag, Lars, Jennifer och Anton gick till Ida och Krille på Sunnanå där vi förfestade lite för att sedan gå på Balzac- skitkul att Jennifer kunde följa med trots att åldern låg på 20 eller 23.

Efter Antons nyinköpte GameCube så har det beställts en del spel på Tradera och Blocket; igår kom Zelda - Windwaker, som vi påbörjade ganska direkt. Verkar jätteskoj; vi är ju båda tokiga i Zelda och har t o m pratat att kanske döpa vår framtida dotter till just Zelda ;)

Ska strax lägga mig och senare kanske bära ner julgranen i källaren eftersom vi klädde av den igår.

Skulle kunna skriva ännu mer men får väl ta det en annan dag.

Kram o puss!

1 kommentar:

MYSIGT sa...

WOW! Zelda på en liten tjejja...det var nog det coolaste jag hört, mycket bra idé!! Jag blir gääärna moster till en Zelda :)) Oj, nu blev jag visst tjatig =)

Krya på dig syster och hälsa Anton Panton.
Kramiz.