måndag, oktober 09, 2006

migrän


Efter att ha skrivit mitt senaste inlägg, i fredags, drabbades jag av mitt allra första migränanfall.Visst har jag under hela mitt liv till och från drabbats av grymt tung huvudvärk som fått mig till tårar, men migrän har jag tydligen aldrig haft. Inte efter att jämföra med fredagens åkomma.

Kunde inte fokusera blicken, var som att nån bländat mig med en sjuhelsikes lampa. Huvudvärken var inte så fruktansvärd, bara ihållande. Sedan kom skakningarna och när jag insåg att jag inte ens kunde tänka ordentligt så la jag mig.
När Anton till slut kom hem efter en timme var jag smått illamående. Han låg brevid mig ett tag och jag hade oerhört svårt att förklara hur det kändes, hur förvirrad jag var, orden ville inte komma och i huvudet snurrade det bara. Så småningom började fingrar på vänstra handen domna bort, efter en stund hela armen och slutligen ett stort parti runt munnen.
Domningarna var borta inom 10 minuter men huvudvärken däremot satt kvar resten av kvällen.

Ni som tyvärr drabbas av sånt här regelbundet kanske tycker att jag överreagerar, men läskigt var det :S

Vi gick iallafall till Lars och åt middag, vilket var tokgott! Efterätt oxå, sen Idol och kortspelande. Lite mycket alkohol blev det för mig med tanke på den tidigare migränen så lördagen spenderades hemma själv, halverst illamåendes hela dagen och kvällen, medan Anton var på fest.

Söndag började inte nå vidare heller då huvudvärken var med mig redan när jag vaknade, sen kom "migrän-synen" och jag la mig och sov ännu mer. Lite oroande att drabbas av det 2 ggr på så kort tid när jag aldrig gjort det tidigare.
Ett par filmer under kvällen, pizza och sen sömn. Sköööönt.

Idag är jag dock helt slut. Bestämde mig ganska tidigt att inte fara till skolan utan istället gå och packa lite i lägenheten,, fick massor gjort och nu har jag en hel del att packa upp.
Längtar hem min boo...

2 kommentarer:

Anonym sa...

stackars dig! Visst är det för jävligt med migrän. Själv har jag inte haft ett anfall på en vecka nu tackvare akepunkturen. Det var ingen överreaktion tro mig.
När jag var som sjukas i ätstörningen kunde jag ha 5 anfall i veckan.
Hoppas du slipper det fler gågner...

MYSIGT sa...

10 år med migrän, in och ut på lassa, akupunktur, syrgas,misstanke om propp i hjärnan, tabletter...Du... jag är övertygad om att du inte överreagerat...

De som aldrig haft migrän kan inte ens föreställa sig hur det kan visa sig och hur det känns. Hoppas bara för Din skull att det var en engångsföreteelse...

Det taskiga för våran del är att det är ärvtligt...

Stor Kram till Dig!!
/Stora Syster Yster!