fredag, oktober 20, 2006

flytten, helgen och orken

Allt som ska in i lägenheten är iallafall flyttat nu, och jag har burit allt själv. Kånkat på sportbag, ryggsäck och resväska på hjul fram och tillbaka mellan lägenheterna och ryggen får betala priset nu. Men jag gjorde det. Hoppas bara att Antons pappa kan komma med släp och hjälpa oss med möblerna som ska ner i källaren innan onsdag. Måste flyttstädas innan fredag då det är besiktning på lägenheten och på torsdag blir jag ännu äldre.
Den här gången har jag iallafall kunnat städa lite smått innan, men mycket kvar. Ångesten och tårarna har vällt fram i 2 veckor nu men jag antar att det löser sig som Anton säger :P

Igår var jag och badade, simmade faktiskt trots att jag inte tycker om sånt som är ansträngande, drygt 600 m, sen blev det Statoil och Band of Brothers. Väl hemma fattades min nya bikini; hoppas Anton får tag på sin vän som jobbar på Edda och att han hittar den.

Ikväll måste det nog flyttstädas, kanske ta nåt fönster om det inte är för kallt, resten av helgen är redan full. Imorgon ska vi och se ryska landslaget i gymnastik och efter det åker vi till Nyliden för att sova över. På söndag blir det att hänga där medan Anton arbetar och på kvällen ska vi spendera priset vi vann på Lina och Peters bröllop; att anordna en filmkväll :D

Jösses... fullt upp. Hur orkar man? Men men, torsdag kommer att vara en lättnadens dag; blir säkert en 2,8a till middag :P

2 kommentarer:

Anonym sa...

Varför har du inte bett om hjälp med att bära eller att städa ut? Jag trodde att ni hjälptes åt du och Anton. Därför har jag inte erbjudit mig att hjälpa till.

Kram mamma

Anonym sa...

Du har sett ut som en flitig myra måste jag säga... Hoppas att kroppen inte säger ifrån allt för mycket.