måndag, oktober 16, 2006

körkort my ass

Många lång dagar, trötta. Varit och sett World Trade Center, gripande film som fick tårarna att komma några gånger. I lördags tog jag mig till familjen där det blev mat, öl, karaoke och en sen natt.

Igår var vi på Vitberget och åt middag med Antons familj och släktingar, på kvällen film.
Haft ryggont i ett dygn nu. Inte ovanligt för mig att ha riktigt ont men det brukar släppa efter lite sömn. Får se om jag är duktig idag och går till lägenheten, men...

Så, hur går man till väga för att skaffa körkort? Jag har knappt råd att skaffa alla intyg; lämplighetsintyg, synintyg, handledarintyg; och såklart, en som är villig att bli min handledare.
Har ju som peppat upp mig lite med att Anton haft körkortet i 5 år nu i höst, men då visar det sig att han måste vara fyllda 24 år oxå. Plus att han inte vill att jag ska övningsköra med hans bil så då skulle vi måste åka till Nyliden varje gång för att låna en bil där.

Nää, hopplösheten känns. När precis alla har körkort och då även de som är 5 år yngre.
När man hela tiden är den som blir skjutsad.
Blää... Jag hatar det där helvetet.

Nog för att jag sagt att jag senast ska ha körkort innan jag skaffar barn, vilket ju är ett tag kvar, men ändå...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja om jag ändå hade haft en bil.

Kram mamma

MYSIGT sa...

Har för mig att det inte kostar något för de intyg du behöver för att få övningsköra.

Kommer du förresten ihåg våran skräckfärd uppe på Solbacken? Hahaha, ja det var kul...som tur var så visste jag ju att jag skulle skrota bilen inom en snar framtid :))

Kan ju höra med Ante om inte han kan övningsköra med dig, tror han skulle tycka det var roligt. Vet faktiskt inte om jag får köra med dig iom att jag bara haft det i 4 år, kan ju kolla upp det. Vi har ju en bil iaf :)

Tack för senast o ha det!!