tisdag, juni 27, 2006

Slut Sirius

Sitter hos Fredrik och Jenny nu, har passat Milla ett par timmar och snart kommer broder tillbaka för att göra lunch åt oss...

Har insett att jag troligtvis kommer att måsta ta bort min älskade lille Sirius Black. Snart kommer han att vara kal om han tappar mer päls, ögonen rinner ständigt på honom eftersom han skriker så mycket och igår såg jag att det var blod i avföringen.
Sirius har nog inte någon farligare sjukdom än depression.

Och själv mår jag verkligen kasst över hela situationen.
Tänkte just ringa veterinären men jag ger oss en vecka till, då får vi se om nåt hinner lösa sig. Tyvärr är chanserna att nån vill ta en vuxen kastrerad hane till utekatt förmodligen obefintliga, och pessimismen är ett faktum.
Be för Sirius eller håll era tummar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag måste få kommentera dagens post. Sirius som är en kille som är van att resa. Borde han inte få följa med till Anton då? Särskilt när han mår så dåligt av eran separation? Jag känner bara att ett djur som betytt så mycket för dig håller plötsligt så lågt värde känns rätt hemskt faktiskt. Åh är det så att han t.o.m har fått blod i avföringen ska han definitivt och på en gång till veterinären. Allt annat är ren och skär djurplågeri.

MYSIGT sa...

Tack för sällskapet idag trots att jag var typ världens tråkigaste syster :):)