lördag, december 14, 2013

Sjukling

Elliott vaknade inatt och det slutade med att jag sov inne hos honom. 5.20 var det morgon och hela förmiddagen kantades av ögongnuggande och tårar. Trött tänkte jag. Vid lunchtid besökte vi ica maxi för att träffa tomten, och på väg till min syster så somnade han i bilen.

Under besöket hos henne kände jag hur han blev varmare och varmare, och väl hemma, efter att han somnat i bilen igen, hade han en temp på 40 grader. Han frös och med morgonrock över kläderna bäddade vi ner honom under en filt framför Babar.
Med Alvedon fick vi efter nån timme ner den till knappt 39, och då var han pigg ska ni veta!
Han har dock mest ätit godis idag, lite chips o pizza.  Är man sjuk på en lördag så... ;)

För ett tag sen däckade han i sängen, men bara efter en liten stund hörde jag honom böka runt. Tur att jag gick och tittade till honom sedan, annars skulle han nog ha åkt i backen ganska snart...

Imorgon tar vi det lugnt, tråkigt nog.  Jag har bokat och betalat för att träffa alla föräldrar och barn från föräldragruppen i Bergsbyskolans gympasal. Kanske jag går dit med Zelda bara; om natten blir ok.

1 kommentar:

Pia sa...

Lillstackar'n :( Hoppas han har kryat på sig nu.

Hemma hos oss har både Sanna och Ante gått och blivit sjuka, jag hoppas bara alla får vara frisk till julafton.