måndag, december 16, 2013

Den där febern

Elliotts feber har hållit i sig, och idag drabbade den även Zelda.  Hennes är dock inte så hög, men hon är varm, lite mer kinkig och sover oroligt.
Natten till idag var väldans omständig.

Elliott vaknade när jag just somnat och höll mig vaken 1.5 timme.  Sen fick jag faktiskt sova ett par timmar innan Zelda skulle äta och konstant vaknade upp tills Elliott tog över igen. Efter 1.5 timme med att återigen försöka få honom att somna om vaknade såklart lillan upp, för 5 gången den natten. När Anton åkte på jobbet hade jag nog fått mig ett hop-plock av 3timmars sömn. Efter att han åkt kunde jag dock sova vidare i 1.5 timme innan det var morgon på riktigt. En sömn som gjorde att jag överlevde en mycket lång dag med barnen.

Om ändå Anton kunde amma flickan eller om ändå inte pojken bara skrek efter mig när det kommer till att tröstas.
Vi håller tummarna för en bättre natt.

På bilden ser ni Elliott imorse. Jag har legat på en madrass i hans rum, och inatt ville han ligga bredvid mig. I vårt rum kunde vi inte lägga oss eftersom han hostar så mycket, och skrikandes gjorde han klart för mig att jag minsann inte rymdes i hans säng.
Så han somnade alltså om på madrassen, om än jag efter en stund hoppade upp i sängen.

Inga kommentarer: