fredag, oktober 18, 2013

Min bäste, älskade Elliott

Igår kväll pratade vi föräldrar om att Elliott faktiskt har varit på mycket bättre humör de senaste dagarna. Jag och Anton har jobbat tillsammans för att undvika konflikter utan att för den delen låta Elliott göra som han vill hela tiden. Vi har legat steget före,  distraherat och framförallt inte själva brusat upp i onödan.

Idag blev vi bjudna på plättar/pannkakor hos syster/moster till lunch. Utan att jag har behövt skrika och vika mig, så har jag med enkla verktyg tagit oss genom en jättefin dag där Anton bara gjort ett gästspel efter jobbet, innan han åkte vidare på after work.
Elliott har yttrat saker som "min bästa mamma" (måååånga gånger, med en strykning på kinden och kramar och pussar), "du är snäll moster", "jag älskar dig" och gosat läääänge och mycket.
Enda riktiga sammabrottet idag löste sig också fint.
Vi skulle handla lördagsgodis på kiosken och Elliott bröt ihop när han inte fick skopa upp godiset själv (nåt som tydligen pappan låtit honom göra ;)
Butiksföreståndaren gick iväg och kom igen med glass-reklamgåvor; en badboll, kortlek och en bricka som Elliott chockat tog emot. Jättetrevlig och hjälpsam kille! Mitt i allt kom Tina och Harry in och även Harry fick gåvor.
Då Anton har sovmorgon imorgon så lyckades vi bjuda in oss hos Tina, Harry och Frank imorgon förmiddag, och jag hoppas på en lika fin morgondag.

Published with Blogger-droid v2.0.10

Inga kommentarer: