onsdag, oktober 24, 2012

Upp och ner

Så tokigt allt känns när man jobbat natt. Först måste man hålla sig vaken sent, stiga upp tidigt, för att kunna sova på dagen. Sen, efter arbetspasset, så kommer jag hem till ett tomt hus eftersom Anton en timme tidigare har lämnat sonen på dagis och själv åkt till jobbet.

Vid 14 hämtade jag hem Elliott och efter middagen gick jag på mitt första föräldramöte.
Jag tror verkligen att vi fått plats på ett toppendagis, och prinsen har snabbt repat sig efter de jobbiga veckorna efter sin förkylning.
Nu lämnas han lätt och är alltid strålande glad när man kommer och hämtar.

Om han nu bara kunde sova lite mer. Bra sover han, men i mitt tycke alltid lite för lite. Även på dagis har de påpekat detta; som mest har han sovit 85 minuter och minst var nog idag då han sov 30. Lite lite alltså för en 1-åring på dagis.

Nu ska i alla fall Jag sova; imorgon blir det kvällsjobb, igen.

Published with Blogger-droid v2.0.9

1 kommentar:

Mamma sa...


Ja, vilken omställning i livet ni fått och vad bra att Elliott mår bättre så att dagistiden blir roligare.

Förresten, grattis på födelsedagen! :)

Kram!