måndag, oktober 01, 2012

Jobb

För en vecka sedan började jag om att "jobba", på mitt nya jobb. Huset skulle besiktas först i fredags, så första veckan blev rent teoretisk och spenderades i diverse lokaler på stan. Idag dök vi som planerat upp i huset, men ännu var såklart inte lokalerna färdigbesiktigade, och vi fick jobba i dammgips och helt tomma rum. Tänk er ett hus där 60 personer ska bo och ca 80 ska jobba (inkl. tvättpersonal samt de från hemtjänsten), och INGET finns där. Idag började saker levereras; möbler, glas, tallrikar, decilitermått, stekpannor, stolar, trasor, toalettpapper mm mm mm. Allt ska in, allt sprillans nytt. Kändes som julafton! Bara nån timme in i passet såg jag dock att både kommunen och Anton (som var hemma sjuk) hade ringt. Dagis misstänkte öroninflammation hos Elliott. Tydligen skrek han och ville bara bli buren, slet sig i öronen och de kände inte igen honom. Jag sprang över till vår hälsocentral som mitt nya jobb ligger granne vid, medan Anton hämtade hem E. Vid ett besök i eftermiddags kunde hon inte se nåt i öronen, utan troligen berodde det på begynnande feber. Killen får stanna hemma med pappan imorgon medan jag fortsätter packa upp varor på bygget :)

1 kommentar:

Pia sa...

Vad sköt att det inte var öroninflammation i alla fall. Hoppas han kryar på sig snart och att det på jobbet snart blir klart så att ni får göra det ni faktiskt är där för att göra :)